WELCOME TEXT


WELCOME TO DEADCAT’S WORLD… IT’S DEADCAT’S RULES… AND IT’S ALL ABOUT MUSIC, LIFE, AND FRIENDSHIP… ANY RECOMMENDATION OR SUGGESTION JUST DROP BY... SO... ENJOY IT DUDE...

Thursday, November 25, 2010

luaran.. dalaman.. same ker???


gadis pilihan?? bertudung ke x???

klu tanye aku mestilah aku nak yg bertudung... manis je.. hehehe...

tapi ad gak org laki yg nak xbertudung... betol ker??

ad gak yg ckp tudung ke x xkesah ar.. asal perangai ok... die org ckp klu bertudung tp perangai trok pn xgune..

silap klu pk cmtu... meh aku terangkan sket...
bertudung tu adalah kewajipan.... cm yg kite sume tau... tp klu ad yg xbertudung tu xleh nak kate ape.. tu hal die dgn tuhan...
klu perangai die plak hal die dgn org laen...

nak bg contoh cam buah rambutan yg ranum kat atas ni... kite tgk sekali terliur je... tp kite xtau isi die cmne..
sume ok ke... ad yg xok ke.. sume xok ke...

xder nye kite nak tgk buah rambutan yg tanpe kulit kat pokok tu.. betol x... bile ad org mkn... die tgk busuk isi nye... tu masalah buah tu dgn org yg makan tu... org xsalahkan kulit die klu ikot logik pemikiran org waras la...
kulit rambutan tu mmg compulsory utk setiap nye kan...

6 comments:

aku yg cmment atas tadi said...

masing-masing ade pendapat masing-masing. tapi dont judge a book by its cover. biasa dengar kan? ye. tak semua perempuan baik itu bertudung. tapi kalau dia baik, sudah semestinya dia bertudung. biasa dengar kan? =) okay, itu semestinye betul.

tapi weh, mane bole kite judge manusia tuh based on luaran dia. ada kawan aku, die tak pakai tudung sbb environment dia, sbb family, sbb mak ayah, sbb member. padahal dia baik je, atau mungkin dia nak pakai tudung ke tapi mcm byk pengaruh luar yg kite tak tahu. bagi aku, sbg lelaki kalau kau suke dia, jgn tengok luaran dia. tengok hati budi dia. dan kalau betul laa anda seorang lelaki, anda pasti mampu untuk mengubah dan membaiki seorang wanita itu =')

lets say, kalau seorg perempuan kan, make sense tak kalau aku cakap aku nak yg laki yang pakai songkok, pakai ketayap, yg dok masjid siang malam, nak anak tok imam sbb mesti bapak alim anak alim kan, nak yg jalan pandang depan je, tak pandang pmpuan, nak yg nampak soleh je! ade ke patut? padahal yg dok lepak kat maple, dok karaoka, dok hangout tgk muvie, itupon same je, sama baik. tak tinggal solat, respect org tua, setia, dan blablabla. tapi sbb LUARAN diorg, so aku avoid diorg. make sense ke? =) padahal hati diorg baik je, same baik dgn yg dok kat surau manjang tuh. cuma luaran je berbeza, diorg nampak seperti remaja biasa. hehe =)

kalau lelaki nk judge perempuan based on luaran, fikir balik kalau kami judge korg melalui luaran jugak? lelaki pakai seluar pendek dgn seluar pnjang, last2 pergi surau pakai kain pelekat jugak. but aku tak suke pkai sluar pendek, buke aurat. aku ske sluar panjang, nmpak sopan. padahal hati mereka sama je? =) dan bile aku terima yg sluar pendek, bole je aku cakap, "eh awak pakai lah seluar panjang, atas lutut tu aurat, orang lain takleh tengok, saya sorang je bole!" *konon2 dah kawen nnt lah. kuikuikui*

demi cinta, aku percaya manusia sanggup berubah. lg2 demi kebaikan =) chill. ni pendapat aku je.

btw, aku suke entry kau, dan aku harap kau tak kisah aku cmment panjang cmni? =) hehe, sorry.

meow said...

yup.. mmg betol ko ckp...
aku ni pn bukan baek sgt nak komen psl bende2 ni.. ramai je member2 baek aku yg huha2.. xpkai tudung.. yg terok...
aku ni pn byk kekurangan.. byk dosa.. biase ar manusia..
tp xsalah klu kite nak berfikir sejenak psl bende2 ni...
post aku ni sbnrnye nak cite psl jgn kait kan psl pkai tudung or x klu sum1 to berperangai terok or x...

cam aku ckp.. tudung tu kewajipan... fullstop...
tp ad org ckp "ala org bertudung pn bukan baek sgt"..
ikot die la nak baek ke x kan.. tu perangai individu masing2.. bukan salah die bertudung atau x kan..

lg satu.. aku pn xckp org xbertudung terok.. bertudung ni cam satu care hidup la.. bukan fashion semate2...

last skali.. psl pompuan yg nak cari laki plak.. mmg la bukan yg berketayap segale bagai..

tp aku percaye.. seterok mane pmpuan tu.. die tetap nak laki yg baek...
so automatic laki2 yg baek ni laki2 yg turut segale perintah-Nya...
sbb utk bimbing kaum hawa ni...
tp aku ni pn bukan la tergolong dlm yg baek sgt pn.. haha.. maybe cume ad kesedaran sket la kot... hihi.. pape pn.. thx komen beb..

aku yg cmment atas tadi said...

haha. weh, ko jgn ckp camtuh. aku ni lagi laaaa tak berapa nak baik. haram jadah je perangai. hihi lagi tak layak nak cakap pasal2 ni sume. alahaaaai, ter-emosi plak aku kan time cmment atas ni. nak gak aku cite pasal pmpuan pilih lelaki. haha. sorry sorry sangat sangat kalau ko ada terasa or tebengang or ter-apa-apa je lah kan. wa serius tak niat pape tau. tau tau tau! =)

tapi betul laaa pe kau cakap. jgn kaitkan perangai dan aurat. tu dua perkara yang berbeza, akidah dan ibadah, dua buka yg berlainan :)

and wehh. akupon bukan laa tergolong dlm orang yg baik2 sangat ye, same je aku byk je cacat celanya, teruk lagi adeeee. hee. standard lah, manusia mana tak pernah buat salah.

okay, ur welcome.

meow said...

haha.. rilex ar beb.. aku ok je.. xder hal ar.. haha... xder terase pn sbb aku pn byg kurangnye.. n maybe sbb ko xknal aku ni camne agak nye...

aku ni pn geng huha2 gak.. cume klu bab friendship.. bab member2 ni aku jage.. hehe...

btw klu nak tau aku cmne try la cntct2 aku.. ad je link aku kat cntct me tu...

hehe... salam perkenalan beb..

aku yg cmment atas tadi said...

haha. taknak aku contact kau. aku dah cmment ber-iya camni, satgi nak ko kenal aku, mmg segan laaa kan. ha ha ha, demn betul aku ni :P sorry.

eh btw, aku ternampak link blog kau ni sbb kau punye profile dan link blog terkeluar kat sebelah tweeter aku. time aku sebok ber-tweet sedih2 pas berbuka td. hihihi. and ye, aku plak jenis yg jaga 'kaum hawa' aku, aku tak suke kalau ada lelaki judge perempuan sesuke hati. nnt aku pasti akan emo. ha ha ha tgk aku cmment atas pon dah tahuu -__-" *memalukan diri sendiri lah plak rase. erghh*

okay, salam perkenalan. update lah entry baru, nnt insyaAllah aku datang lagi! :P

meow said...

owh.. xder hal ar beb.. haha... tnggu aku ad idea nanti.. klu xder post baru pn ko bace la previous2 post.. maybe ad yg ko berminat.. n drop by ur comment..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...